Ακολουθείς όλες τις απαιτούμενες και σωστά διαμορφωμένες στρατηγικές έρευνας – τοποθέτησης – παρουσίασης – μέσων – επικοινωνίας – διαφήμισης, αλλά η απήχησή του brand σου δεν είναι η αναμενόμενη; Εάν ναι, τότε αυτό το άρθρο σε αφορά.

Προσδιορίζοντας με λίγα λόγια ένα brand και τη διαδικασία του branding, είναι κοινώς κατανοητό πως το πρώτο πρεσβεύει πρωτίστως αξίες, όραμα, λύσεις και υποσχέσεις με τις οποίες ταυτίζεται το κοινό. Πρεσβεύει έναν σκοπό και ένα θετικό αποτέλεσμα που θα αποφέρει θετικές αλλαγές στις ζωές των ταυτιζόμενων ανθρώπων. Το συναίσθημα το οποίο ενεργοποιεί και η υπόσχεση που δίνει ένα brand είναι ο πόλος έλξης του κοινού, ο οποίος καθιστά μια σχέση αλληλεπίδρασης εκ των δυο.

Όταν αυτή η σχέση ανταποκριθεί στην υπόσχεση του brand και στην προσδοκία του κοινού, τότε πλέον θα υπάρξει ικανοποίηση, εμπιστοσύνη, εκτίμηση, χαρά, αξιοπιστία, ποιότητα (δηλαδή, σταθερή αξία), απαραίτητα κριτήρια ώστε το κοινό του brand να γίνει θαυμαστής και οπαδός. Τότε, πλέον, μιλάμε για ένα αποτελεσματικό branding. Δηλαδή, όταν μιλάμε για branding εννοούμε τις στρατηγικές εκείνες που αξιοποιούμε με πρόθεση για τη διαχείριση του νοήματος και της εμπειρίας ενός brand.

Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, πως ένα brand καθώς και το branding, δημιουργείται από ανθρώπους και απευθύνεται σε ανθρώπους καθιστώντας τους πομπό – δέκτη, χρησιμοποιώντας ως κώδικα επικοινωνίας τον ενδιάμεσο «αντιπρόσωπο» που είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Ως εκ τούτου, είτε πρόκειται για personal, είτε για business branding, και στις δυο περιπτώσεις πρεσβεύεις το brand σου. Ο τρόπος που ζεις, που κινείσαι, που ντύνεσαι, που μιλάς, οι αξίες σου, οι υποσχέσεις σου, χρειάζεται να είναι σε εναρμόνιση με όσα πρεσβεύει το brand σου, ώστε να μην λαμβάνει μπερδεμένα μηνύματα ο πελάτης ή συνεργάτης σου. Αντιθέτως, να νιώθει την αυθεντία που είσαι.

Γιατί δεν έχει απήχηση το brand μου;

Βάσει της παραπάνω περιγραφής, λοιπόν, καλούμαστε να εξετάσουμε κατά πόσο εναρμονισμένοι είμαστε με το brand μας και τις αξίες που προωθεί. Να αναλογιστούμε, εάν αντιπροσωπεύουμε τις ίδιες αξίες με αυτό και πόσο συνεπείς είμαστε σε αυτές. Είμαστε ταυτόσημοι με το brand και το όραμα που πρεσβεύει;

Ας απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα προκειμένου να επανεξετάσουμε ή επανατοποθετηθούμε:

  • Εσύ, θα επέλεγες το brand σου αν ήσουν κάποιος/α από το κοινό;
  • Πόσο εναρμονισμένο είναι το brand σου με όσα πρεσβεύει; Βαθμολόγησε από το 0 (καθόλου) έως το 10 (απόλυτα)
  • Κατά πόσο ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις που δίνει; Βαθμολόγησε από το 0 (καθόλου) έως το 10 (απόλυτα)
  • Πόσο εναρμονισμένος/η είσαι εσύ προσωπικά με τις αξίες του brand σου; Βαθμολόγησε από το 0 (καθόλου) έως το 10 (απόλυτα)

Μιλώντας για τον πυρήνα αποτελεσματικότητας του branding, λοιπόν, θα μπορούσαμε να δούμε:

3 πράγματα που πρέπει να έχεις ξεκαθαρίσει προτού χτίσεις ένα Brand:

1) Ποιος/α είσαι & τι υποστηρίζεις

Στον πυρήνα σου, το brand σου χρειάζεται να αντικατοπτρίζει αυτό που εσύ είσαι. Μην διστάσεις να ενσωματώσεις τη δική σου προσωπικότητα σε αυτό, τις επιθυμίες σου, τα όνειρα και τις ελπίδες σου. Ρώτησε τον εαυτό σου:

  • Τι σε χαροποιεί;
  • Ποια είναι τα όνειρά σου;
  • Πώς επικοινωνείς; Σου αρέσει να κάνεις χιούμορ ή να είσαι πιο σοβαρός/ή;
  • Τι είναι αυτό που σε γεμίζει;
  • Τι θέλεις να προσφέρεις στον κόσμο για να τον ωφελήσεις;

2) Ποιες είναι οι αξίες σου

  • Τι είναι αυτό που σε καθορίζει;
  • Ποια είναι τα όριά σου και ποιες οι ανοχές σου;
  • Ποια είναι τα στοιχεία που δηλώνουν ότι κάτι αξίζει για σένα; Και ποια τα 5 κυρίαρχα στοιχεία που σε κάνουν να μη το επιλέγεις;

Όταν προσδιορίσεις τις αξίες και τις αρχές σου, θα γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι στο brand σου και θα ευθυγραμμιστείς με αυτό. Εάν η αξιοπιστία, λόγου χάριν, είναι απαράβατη αρχή για εσένα, θα επιλέξεις συνειδητά και άρα αποτελεσματικά να την ενσωματώσεις σε αυτό.

3) Τι θες να πετύχεις

Εξέτασε ποιο είναι το μεγάλο όραμα που έχεις και τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις μέσα από αυτό το όραμα. Δες την μεγαλύτερη εικόνα που έχεις για τη ζωή ώστε να ενεργοποιηθεί το συναίσθημά σου, η δίψα για εξέλιξη και να αποτελεί την κινητήριο δύναμη σε ό,τι και αν κάνεις. Με αυτό τον τρόπο, θα εκπέμπεις το ίδιο συναίσθημα, πάθος, ζωτικότητα και μέσω του brand σου και προσελκύοντας το κοινό που θα νιώσει έντονη ταύτιση.

Κλείνοντας, μην απογοητεύεσαι εάν αμέλησες να ακολουθήσεις τα παραπάνω βήματα, διότι μπορείς να τα εφαρμόσεις στη συνέχεια. Το Brand σου οφείλει να εξελίσσεται παράλληλα με τους ανθρώπους, τις ανάγκες και τις συνθήκες τις εποχής και μέσω των κατάλληλων στρατηγικών να επανατοποθετηθεί. Αγάπησε αυτό και τους πελάτες σου σε τέτοιο βαθμό που θα γίνουν το κίνητρό σου και κάνε την αλλαγή που επιθυμείς, ξεκινώντας από εσένα!