Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ριζώσει βαθιά στις ζωές μας σήμερα. Για τους καταναλωτές αποτελεί έναν πιο εύκολο τρόπο να ανακαλύψουν και να καλύψουν τις ανάγκες τους και για τις επιχειρήσεις έναν εύκολο τρόπο να δημιουργήσουν έσοδα. Ή μάλλον έτσι νομίζουμε.

Ο διαδικτυακός ανταγωνισμός έχει γίνει τόσο έντονος πλέον, που το μόνο εύκολο για τις επιχειρήσεις είναι να κάνουν λάθη. Σε αυτό το άρθρο θα αποκαλύψουμε τα 5 πολύ συχνά λάθη που γίνονται στο ecommerce από τις επιχειρήσεις!

1. Αλλάζεις σημαντικά χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας σου

Μια καλή ιστοσελίδα χαρακτηρίζεται από μια θετική συνολική εμπειρία για τον επισκέπτη. Όταν οι επισκέπτες σου έρχονται πολλές φορές στην ιστοσελίδα σου, αυτό είναι ένα καλό σημάδι για εσένα. Σημαίνει ότι έχουν μια θετική εμπειρία και ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρεις. Δηλαδή τα προϊόντα σου.

Ένα σημαντικό λάθος που κάνουν οι επιχειρήσεις του ecommerce, είναι η αλλαγή των σημαντικών χαρακτηριστικών της ιστοσελίδας τους. Αυτό τις περισσότερες φορές συμβαίνει κατά την επαναδημιουργία του design ενός eshop. Οι επιχειρήσεις πολύ συχνά ανανεώνουν την ιστοσελίδα τους, σε μια προσπάθεια να προσφέρουν μια πιο μοντέρνα και πρακτική λύση στο κοινό τους. Μια κίνηση απολύτως λογική και στοχευμένη. Μόνο που δεν είναι.

Γιατί αυτό είναι λάθος; Γιατί αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι να «καταστρέφεις» ένα οικείο περιβάλλον για τους επισκέπτες σου και να τους αναγκάζεις να προσαρμοστούν σε ένα ξένο. Σκέψου να θέλεις να πας στο super market της γειτονιάς σου και οι θέσεις των προϊόντων να έχουν αλλάξει θέση.

Θυμήσου, ένα όμορφο και ανανεωμένο design δεν έχει αξία αν οι πελάτες σου δεν μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα σε αυτό. Ο σκοπός της ιστοσελίδας σου είναι να μπορεί ο χρήστης σου να πραγματοποιεί αγορές εύκολα και γρήγορα. Αλλάζοντας βασικά χαρακτηριστικά του design σου, όπως το menu, τις κατηγορίες, το περιεχόμενο κ.α., δυσκολεύεις τους πελάτες σου να βρουν αυτό που ψάχνουν.

Σε γενικές γραμμές, η αλλαγή είναι κάτι καλό και σε πολλές περιπτώσεις ένα νέο design για μια ιστοσελίδα είναι απαραίτητο. Όμως, θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψιν τα βασικά χαρακτηριστικά του eshop σου, ώστε να μην δυσκολεύεις τους δυνητικούς σου πελάτες να βρουν αυτό που επιζητούν. Στην τελική ανάλυση, ποιο το νόημα να έχεις ένα όμορφο design αν δεν προσφέρει έσοδα;

2. Δεν εστιάζεις στα προϊόντα σου

Ένα ακόμα βασικότατο λάθος του ecommerce, είναι να μην εστιάζεις σε αυτά που έχουν πραγματική αξία - δηλαδή τα προϊόντα σου. Αντί να σπαταλάς χρόνο και χρήμα σε κοστοβόρες διαφημίσεις για το πόσο καλή είναι η επιχείρησή σου, εστίασε στα προϊόντα σου. Αυτό είναι που δίνει τη μεγαλύτερη αξία στο κοινό σου και για αυτό θα σε εμπιστεύονται.

Φρόντισε να βελτιστοποιήσεις την εικόνα των προϊόντων σου με ικανοποιητικές περιγραφές και εικόνες. Επίσης, μην ξεχνάς ότι μια εύχρηστη και ευχάριστη για τον χρήστη ιστοσελίδα είναι βασικό κριτήριο επιτυχίας.

3. Κακές φωτογραφίες

Οι κακές φωτογραφίες στο ecommerce αποτελούν μια χρόνια μάστιγα, η οποία είναι αποτέλεσμα κακής και βιαστικής διαχείρισης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο βασίζεται κυρίως στα οπτικά ερεθίσματα για το καταναλωτικό κοινό. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα οπτικά ερεθίσματα της επιχείρησής σου έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Είναι λογικό πριν πραγματοποιήσει ένας χρήστης μια αγορά online να αισθάνεσαι σιγουριά για την επιλογή του. Έχοντας κατάλληλο φωτογραφικό υλικό (χωρίς προχειρότητα!) από διαφορετικές οπτικές γωνίες για τα προϊόντα σου, θα μπορείς να ενισχύσεις την σιγουριά του χρήστη για το προϊόν αυτό και να τον ωθήσεις στην αγορά. Ένα μέτριο οπτικό υλικό, θα προσφέρει μόνο μέτρια αποτελέσματα στα KPIs σου.

4. Λογαριασμός χρήστη

Μην πιέζεις τους επισκέπτες σου να κάνουν λογαριασμό στην ιστοσελίδα σου - κανείς δεν νοιάζεται! Οι καταναλωτές θέλουν τα προϊόντα σου, όχι φόρμες με στοιχεία επικοινωνίας και newsletters. Μην απασχολείς τον χρόνο που δαπανούν ψωνίζοντας στην ιστοσελίδα σου με άσχετες πληροφορίες. Τι είναι πιο σημαντικό για εσένα, μια αγορά ή ένα newsletter;

Για να αντιμετωπίσεις αυτό το πρόβλημα, άσε τη διαδικασία δημιουργίας account για το τέλος - ποτέ κατά τη διάρκεια του checkout! - τονίζοντας τα πλεονεκτήματα για τον χρήστη (προσφορές, newsletters κ.α.).

5. Δεν αξιοποιείς τα Social Media

Γιατί θέλεις Social Media; Γιατί μπορούν να σε βοηθήσουν όχι μόνο στο να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, αλλά και τις σχέσεις σου με το κοινό σου! Επίσης, είναι ένα εξαιρετικό δωρεάν εργαλείο για να διαμοιράζεις περιεχόμενο για την επωνυμία σου και να δίνεις το βήμα στους καταναλωτές να μιλάνε και να αλληλεπιδρούν μαζί σου. Επομένως, εάν δεν χρησιμοποιείς τα κοινωνικά δίκτυα για την επιχείρησή σου, κάνεις και εσύ ένα από τα μεγαλύτερα λάθη του ecommerce!