Εστιατόρια: Το «κουτσά στραβά» δεν είναι αρκετό για την online παρουσία

Όταν κάποιος ψάχνει για ένα εστιατόριο, το πρώτο που κάνει, πλέον, είναι μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Και όταν αναζητά πληροφορίες για μια κράτηση, η digital εικόνα αυτών των επιχειρήσεων είναι εξαιρετικά σημαντική.

Αυτό που διαπιστώνεται, σε κάποιες περιπτώσεις, για αυτές τις επιχειρήσεις, είναι πως δεν προσφέρουν πάντα τα αναμενόμενα. Αυτό δεν αφορά το σύνολο, αλλά ένα τμήμα αυτών, που έχουν αποφασίσει να λειτουργούν έτσι. Σε μια εποχή που ο καθένας μπορεί να παραγγείλει οτιδήποτε και να του έρθει στο σπίτι μέσα σε μερικά λεπτά, είναι σημαντικό να προσφέρεται το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών και ευκολίας και σε εκείνους που αναζητούν πληροφορίες για να επισκεφθούν ένα εστιατόριο ή για να κρατήσουν ένα τραπέζι.

Αρχικά, το κατάστημα θα πρέπει να διαθέτει ιστοσελίδα, λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης και καταχωρήσεις σε σχετικές online υπηρεσίες που θεωρεί ότι το εξυπηρετούν. Δεν είναι αποδεκτό για ένα εστιατόριο να διαθέτει μόνο το όνομα και το τηλέφωνο του σε έναν τηλεφωνικό κατάλογο, όπως δεν είναι αποδεκτό να μην διαθέτει το μενού και όλες τις σχετικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα και την Facebook Page του. Όλα αυτά θα πρέπει να συνοδεύονται από το απαραίτητο SEO, ώστε να εμφανίζονται στις σχετικές αναζητήσεις.

Οι λόγοι είναι απλοί. Δύσκολα θα πάει κάποιος σε ένα εστιατόριο «στα τυφλά» -αν δεν υπάρχει κάποιος πολύ συγκεκριμένος λόγος ή σύσταση- χωρίς να γνωρίζει τι ακριβώς προσφέρει η συγκεκριμένη επιχείρηση - και πόσο θα του κοστίσει. Και, πέρα από αυτό, η online παρουσία είναι η πρώτη εικόνα που βλέπει ο υποψήφιος πελάτης από την επιχείρηση. Δεν είναι αποδεκτό η σελίδα της στο Facebook να διαθέτει κακές φωτογραφίες ή το τελευταίο της post να είναι εκείνο από το 2017, που έλεγε «καλό Πάσχα» - ενώ τώρα είναι καλοκαίρι.

Όσον αφορά στην ίδια την κράτηση, όταν κάποιος αναζητά ένα εστιατόριο για να πραγματοποιήσει μια τέτοια, λειτουργεί συνήθως υπό στενά χρονικά περιθώρια. Δηλαδή, θέλει να την κάνει όσο γρηγορότερα και ευκολότερα γίνεται. Αυτό σημαίνει πως δεν γίνεται να μην λειτουργεί το τηλέφωνο του καταστήματος, να μην αναφέρεται (σε site και social) το τηλέφωνο για τις κρατήσεις και οι ώρες που λειτουργεί ή να μην ελέγχει κάποιος το Messenger για νέα μηνύματα. Το τελευταίο μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις είναι και απαράδεκτο, καθώς δείχνει αδιαφορία.

Ένα ακόμη σημείο τις online παρουσίας είναι η καταχώρηση στις διάφορες ηλεκτρονικές υπηρεσίες - ακόμη και σε εκείνες που δίνουν τη δυνατότητα κρατήσεων. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το πιθανό κόστος, η λογική του καταστήματος ή άλλοι πρακτικοί λόγοι, δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος να μην προστεθεί μια επιχείρηση εκεί. Άλλωστε, οι ελάχιστες διαδικτυακές υπηρεσίες που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, για κρατήσεις σε εστιατόρια, λειτουργούν μάλλον και ως πύλη για όσους αναζητούν καταστήματα του είδους.

Φυσικά, πέρα από αυτά, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας ενός εστιατορίου. Είτε με τη δημιουργία ενός blog -με όλα τα νέα του, τα νέα πιάτα στο μενού, ενδεχόμενα events κτλ- ή ακόμη και οι συνεργασίες με αξιόπιστους και αναγνωρισμένους reviewers, influencers και άλλους ειδικούς του χώρου, οι οποίοι θα γράψουν την γνώμη τους. Αλλά αυτά δεν μπορούν να γίνουν τυχαία και «στο πόδι», καθώς απαιτείται μια ολοκληρωμένη και στοχευμένη στρατηγική marketing.

Αρκεί κάποιος, τουλάχιστον για αρχή, να ξεφύγει από την φιλοσοφία που λέει πως «το κάνουμε όπως μάθαμε», «αυτό που κάνουμε λειτουργούσε και θα λειτουργεί», «δεν μπλέκουμε με αυτά». Αυτή είναι η λογική «κουτσά στραβά» που δεν πρόκειται να αποδώσει και, αργά ή γρήγορα, θα οδηγήσει σε τέλμα.